Dersin Adı | Mühendisler için Hesaplamalı Programlama |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EEE 211 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | The main goals of EEE211 are to teach students how to solve engineering problems when no analytical solutions exist by applying computational techniques and to learn the basics of the MatLab structured programming environment. Emphasis will be placed on learning the different methods of analyzing data and preparing technical reports. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | The art of mathematical modeling, introduction to Matlab, approximations and error analysis, roots of polynomials, solving linear system of equations, least square regression, interpolation, applications, technical reports. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Mathematical modeling and engineering problem solving | Numerical Methods for Engineers, Chapra & Canale, 6th ed., Ch.1 |
2 | Programming and software Technical English | Numerical Methods for Engineers, Chapra & Canale, 6th ed., Ch.2 |
3 | Introduction to MatLab Technical English | Lecture Notes |
4 | Introduction to MatLab Technical English | Lecture Notes |
5 | Approximations and error analysis Technical English | Numerical Methods for Engineers, Chapra & Canale, 6th ed., Ch.3 |
6 | Roots of Polynomials Technical English | Numerical Methods for Engineers, Chapra & Canale, 6th ed., Ch.7 |
7 | Case Studies: Roots of equations Technical English | Numerical Methods for Engineers, Chapra & Canale, 6th ed., Ch.8 |
8 | Solving linear algebraic equations (small number of equations & Gauss-Jordan) Technical English | Numerical Methods for Engineers, Chapra & Canale, 6th ed., Ch.9 |
9 | LU Decomposition and Matrix Inversion Technical English | Numerical Methods for Engineers, Chapra & Canale, 6th ed., Ch.10 |
10 | Case Studies: Linear Algebraic Equations (Electric Circuits) Technical English | Numerical Methods for Engineers, Chapra & Canale, 6th ed., Ch.12 |
11 | Least-square Regression – 1 Technical English | Numerical Methods for Engineers, Chapra & Canale, 6th ed., Ch.17 |
12 | Least-square Regression – 2 Technical English | Numerical Methods for Engineers, Chapra & Canale, 6th ed., Ch.17 |
13 | Interpolation Technical English | Numerical Methods for Engineers, Chapra & Canale, 6th ed., Ch.18 |
14 | Fourier Approximations Technical English | Numerical Methods for Engineers, Chapra & Canale, 6th ed., Ch.19 |
15 | Fourier Approximations Technical English | Numerical Methods for Engineers, Chapra & Canale, 6th ed., Ch.19 |
16 | Case Studies: Forurier Analysis (Electrical Engineering) Technical English | Numerical Methods for Engineers, Chapra & Canale, 6th ed., Ch.20 |
Ders Kitabı | Numerical Methods for Engineers, Steven C. Chapra & Raymond P. Canale, 6th ed., McGrawHill |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Lecture notes |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | 16 | 30 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | - | - |
Portfolyo | ||
Ödev | 8 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | - | - |
Proje | - | - |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 70 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 30 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 18 | 2 | 36 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | - | - | |
Portfolyo | |||
Ödev | 8 | 2 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | - | ||
Proje | - | - | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | |
Final Sınavı | 1 | 2 | |
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, Fen Bilimleri ile Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |||||
2 | Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanındaki problemleri saptar, analiz eder ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözer ve yorumlar. | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini uygulayarak tasarlar. | |||||
4 | Havacılık ve Uzay Mühendisliği uygulamaları için gerekli modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır. | |||||
5 | Havacılık ve Uzay Mühendisliği ile ilgili araştırma konuları için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar ve sonuçları analiz eder, yorumlar. | |||||
6 | Çok disiplinli takımlarda iletişim kurabilme ve çalışma yeteneğini geliştirir. | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | |||||
8 | Havacılık ve Uzay Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir. Havacılık ve Uzay Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. | |||||
9 | Mesleki etik bilince sahiptir, mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir, girişimcilik ve yenilikçilik hakkında bilinçlidir, sürdürebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Havacılık ve Uzay Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (‘‘Avrupa Dil Portföyü Küresel Ölçeği’’, B1 seviyesi). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest